donderdag 28 juli 2011

Juist met drie puntjes II

Vandaag is het donderdag. Gisteren was het woensdag. En zoals dat wel eens gebeurt op een woensdagavond in de vakantie, was er een feestje.
Juist, mijn beste toffe mensen. Deze zinnen hebben jullie eerder gelezen (als je braaf je huiswerk gedaan hebt)(het enige verschil is een "s" achter de "een"), maar wat noordelijker in het land was er dus ook een feestje. Misschien is feestje in dit geval een klein woord, de opkomst bestond uit straten gevuld met mensen, podia gevuld met bandjes en luchten gevuld vol muziek.

En mijn avond bestond uit springend en met mijn armen wijd rondjes dansen door de stad, praten met mensen die ik duizend jaar niet gesproken had, stiekem kijken naar mensen naar wie ik al duizend jaar stiekem niet gekeken had, ontdekken dat aanbidders stalkers kunnen worden, lachen met mensen van wie ik had gedacht nooit mee te kunnen lachen, nog meer rondjes dansen en liedjes zingen en slome fietstochten naar huis.

Zo ben ik dus. Op bepaalde avonden. En dan zie ik er niet zo uit als op de onderstaande foto's, aangezien het niet bepaald veelzeggende beelden zijn. Meer.. momentopnames. Van soms, enkele seconden van mijn avond.


Een miniatuur-samenvatting dus. Van toen het nog licht was tot het donker werd. Van toen ik nog graag voor de camera hing met luiaard-achtige-monden en bolle hamsterwangetjes tot ik dat niet meer wilde. Van avond naar nacht. Van woensdag naar donderdag. Van toen naar toen. Niet naar nu.
En ik ben best tevreden met wat ik nu weet, de herinneringen die in mijn hoofd zijn gestopt en de volgende avonden waar ik naar uit kan kijken.

En als afsluiting hoort hier een citaat, maar zoals dhr. prof. MFLK ooit zei: "Citaten zijn nutteloos, creƫer je eigen gezegden."
Had zij gelijk? Geen idee, maar ze blijft een persoon met een geniaal geest.
En zoals Neil Gaiman (ik weet niet wie het is, maar hij is ook geniaal) ooit zei: “Everybody has a secret world inside of them. All of the people of the world, I mean everybody. No matter how dull and boring they are on the outside, inside them they’ve all got unimaginable, magnificent, wonderful, stupid, amazing worlds. Not just one world. Hundreds of them. Thousands maybe.”
Toepasselijk? Nee. Maar wel mooi.

Geen opmerkingen: