woensdag 3 augustus 2011

Een bericht uit het verleden

Op het moment dat je dit leest, ben ik 300 kinderen van 12 jaar aan het vermaken op een camping in vierhouten. behalve als je dit niet in de week van 1 augustus tot 6 augustus leest. Maar ik ga er van uit van wel dus dat ben ik nu aan het doen. Maar op het moment dat ik dit typ is het vrijdag, bijna 6 uur. Een bericht uit het verleden dus. ik hoop dat dit tijdcapsule ding werkt. [eigenlijk is het gewoon een soort queue maar tijdcapsule klinkt leuker.]

Daarom ook een bericht over het verleden. vandaag kwam ik er door een recensie achter dat ik naar grote waarschijnlijkheid als 6 jarig meisje in een bootje heb gezeten met mijn favoriete schrijver. Ik weet het niet zeker en ik zal het ook nooit zeker weten maar ik vind het wel een mooi idee. Het verleden en het heden loopt samen.

Ik ben daarnet het bos in gelopen naast mijn huis. Voor zover je het een bos kan noemen, het is een heeel lang bospad met aan twee kanten veel bomen. Naast mijn huis is het dan nog iets groter waardoor het perfect was voor de jongere versie van mezelf om er hutten te bouwen. We hebben ooit geprobeerd een boomhut te maken in mijn favoriete klimboom maar dat lukte niet zo goed. In diezelfde boom heb ik eens een halve dag boos verstopt gezeten. Naast die boom hebben we eens een stuk of drie indianententen gebouwd en er drie weken gespeeld. We vonden eens een oud matras in dat zelfde stukje bos die perfect diende als dak van een hut. En op een gegeven moment vonden we onszelf te oud voor hutten en was het stukje bos niet belangrijk meer. Het is een nostalgische plaats en als ik er loop zie ik ons nog steeds rondhuppelen met poppen en beren die onze kindjes moesten voorstellen. Maar het voelt als een ander leven. Ken je dat? dat het voelt alsof het nooit echt gebeurd is maar dat je het eens in een film hebt gezien, of in een verhaal hebt gelezen.

Nu gaan we hier bijna weg. Ik ga verhuizen, mijn ouders gaan verhuizen en dan is het echt een plek uit het verleden. Ik hoop dat hier een kindje komt wonen die het bos zal zien als woonplaats en er duizend verschillende hutten gaat bouwen met zijn of haar vriendjes.

En meer plaatsen uit het verleden weet ik even niet.
Volgende week ga ik het echt hebben over Rood gras!!! joe

Geen opmerkingen: