maandag 31 oktober 2011

Deel één

De ochtend begon nagenoeg prima. Ik staarde vanuit mijn bed door het raam en zag dat door de bomen de zon opkwam. Het waxinelichtje was gisteravond vanzelf uitgegaan. Net als mijn sigaret. Enigszins uitgerust gooide ik mijn benen over de bedrand. Ik pakte mijn laptop, oplader en mobiel om ze in mijn schooltas te doen. Schoon ondergoed, sokken en kleding lagen al sinds gisteravond klaar.

Een zwart onderbroekje, een roze bh, grijze sokken, en zwarte legging, een zwart jurkje met wit bloemenpatroon en een groot bruin gebreiden vest. Ik trok aan het koortje van mijn pyjamabroek en stapte uit het nogal grote ding. Vervolgens zeulde ik mijn pakketje kleding en de schooltas over de gang. Mijn schooltas legde ik naast de deur van de badkamer en knipte het licht aan. Ik keek op de klok en tot mijn verbazing kon ik het rustig aan doen.

De deur draaide ik op slot, pakte een handdoek en draaide de kraan van de douche op lauwwarm. Het water sijpelde via mijn haren en gezicht door over de rest van mijn lichaam en ik besloot 7 minuten later dat ik klaar was. Eenmaal droog schoot ik in mijn kleren en  kamde mijn haren door. “Geen make-up vandaag... Oké, vooruit, een beetje.” Ik smeerde onhandig wat mascara op mijn wimpers en besloot ook wat lippenstift op te doen.

 Eenmaal beneden zette ik koffie voor mezelf,schonk een glas sinaasappelsap in en smeerde een broodje met pindakaas. Ik at en dronk. Nog twee met cervelaat, voor op school, en een flesje cola gingen ook in de tas. Ik trok mijn laarzen aan, pakte de eerste sigaret, stak die aan en stapte de deur uit. De zon vorderde zijn reis gestaag en ik deed hetzelfde. Ik wandelde en keek naar de grond, net voor mijn voeten. De bus kwam aan en ik stapte erin, ik stapte eruit, wandelde en stapte in de trein.

Ik lette helemaal niet op jou, ik keek naar de bloemen die zachtjes en alleen naar mij leken te lachen. Ik wist niet dat jij graag wou dat ik opkeek om even zachtjes en alleen naar jou te lachen.

Geen opmerkingen: