zaterdag 3 september 2011

Vroeger

Soms wil ik terug naar vroeger, naar zonder zorgen, zonder angst. Naar spelen op zes stoelen die, in combinatie met een aantal kussens, zo veel leken op een boot. Naar een hut bouwen van matrassen en dekbedden, of van hout. Terug naar vroeg naar bed en er nog vijf keer uit komen, omdat slapen tijdverspilling was. De krant ondersteboven lezen. Logeren bij oma op de boerderij, lammetjes voeren. Rollen in het gras, onuitwasbare groene vlekken, goede herinneringen.
Ik heb al geprobeerd spullen van vroeger in een kast te gooien, er mee te schudden, er vervolgens zelf in te gaan zitten en dan aan vroeger te denken, lukte niet. Ook ben ik heel hard rondjes gaan rennen tegen de klok in, zelfde resultaat.
Ik heb geen moeite met het heden of de toekomst, soms wil ik gewoon kleine stukjes verleden terug.

Geen opmerkingen: