donderdag 30 juni 2011

Schapen

Waarom is het zo fijn om met je ogen dicht naar de zon te staren? En dan je ogen een klein beetje open doen, zodat je net zoveel licht binnen krijgt dat de wereld er ineens heel mooi uitziet. Misschien is het nog wel veel mooier om met je ogen open naar de zon te staren.  Alleen zo jammer dat dat voor je ogen niet zo goed af loopt. Maar ach, ik zeg al jaren dat ik liever blind zou zijn dan doof, misschien moest ik het maar eens proberen. Gelukkig ben ik niet alleen, Eddie Vedder had het er achttien jaar geleden al over. 

En wat is er zo interessant aan vliegtuigen? Altijd als ik een vliegreis maak kom ik thuis met vele kantjes vol aan teksten. Inspiratie krijg ik daar, zo in de lucht. En ik heb geen idee waarom. Een vliegtuig is in wezen een heel onpoƫtisch object. Een stalen kooi, heel onromantisch uitgedrukt. Maar wel eentje waarmee je kan vliegen, iets waar de mensheid al eeuwen een obsessie voor heeft. Blijkbaar ben ik niet anders. Terwijl ik toch van iedereen hoor dat ik apart ben. Interessante gedachte.

Dit soort dingen vraag ik me dan af op een dag als vandaag. En of het iets over mij zegt dat ik afwisselend droom over puppy's verdrinken en de wereld moeten redden. Ik maar denken dat het best wel goed met mij gaat.

Gaan slapen of nog even wakker blijven?

Tevreden zijn met wie je bent, of juist jezelf ten goede proberen te veranderen?

Er op af stappen, of rustig afwachten?

Zouden schapen muren kunnen bouwen?

De grote raadsels van het leven zullen wel nooit opgelost worden

2 opmerkingen:

margriet zei

dat heb ik ook bij vliegtuigen, en bij treinreizen
ik zat toevallig in de afgelopen 24 uur in beide.

het mooie aan vliegtuigen is, is als je uit het raampje kijkt je boven de wolken bent en het een compleet andere wereld is waar je nooit komt. Net een wollen deken waar je zo op kan vallen.
En boven de wolken is het altijd mooi weer :)

Manou zei

mmm boven de wolken :) :) ik wil vliegen.