woensdag 29 juni 2011

Geluk

Ik denk vaak dat alles gaat zoals het gaat omdat alles gebeurd voor een reden. Dat ik vanavond besloot niet voor de laatste keer de bergen in te klimmen maar nog een keer een tijdje op het strand over de zee uit te staren is daar een voorbeeld van. Het regende de hele dag maar nu was het prachtig, mooi stil water en er daalde een rust op me neer die ik de hele dag, de hele week nog niet gevoeld had. Natuurlijk keek ik of jij er was, maar omdat je nergens te bekennen was en je ook maar heel zelden aan het oppervlak komt verwachtte ik het niet echt. En het voelde ook al goed zonder dat je er bij was.

Ik weet nog heel erg goed hoe ik me voelde toen je je voor de eerste keer aan me liet zien. Intense vreugde en een gevoel wat ik niet zo goed kon plaatsen. Ik denk dat het twee maanden geleden was, al voelt het meer als duizend dagen. Toen ik je zag vulde ik netjes alle clichés in en stopte ik eventjes met ademen, omdat ik dat gewoon vergat. Het duurde niet lang en toen je weg was ging het gewone leven weer door. Alsof je er nooit was geweest. Maar vanaf dat moment voelde alles specialer. Mijn hele reis, mijn avontuur werd in een klap de moeite waard. En nu sta ik aan de vooravond van het einde van mijn avontuur en zijn de dagen met jou nog steeds de dagen die me het meest bij staan.

Zoals die dag dat ik in de ijskoude Noorse zee dook en jij een paar honderd meter verderop een stukje met me mee zwom. Ik kon wel verdrinken van geluk. Aan dat moment dacht ik toen ik daar zat, op het strand, alles voor de laatste keer in me op nemend voor de koude momenten straks in Nederland, om het gevoel weer op te kunnen halen.

Ik was op zoek naar het geluk en ik dacht dat ik het niet had gevonden. Maar toen ik opstond en weg liep over het strand, nog een blik werpend op waar jij zou kunnen zijn en ik je gitzwarte lijfje boven het water uit zag komen wist ik dat ik het mis had en het gevoel wat ik eerder niet kon plaatsen geluk was geweest. Je was er, alsof je aanvoelde dat het de laatste keer zou zijn. Alles gebeurd voor een reden.

Dankjewel mijn walvisvriendje, ik ga jou het meeste missen.

5 opmerkingen:

Een handje vol toffe mensen zei

ik vind alle stukjes tot nu toe mooi, zo ook deze :D

good job people, I am feeling a little proud actually, hihi.

margriet zei

wie is dit??? x]

Een handje vol toffe mensen zei

jaaaaa ik vind ook alles mooi enzo
ik ben tamara
wat we wel moeten doen
is volgers gainen enzo

Een handje vol toffe mensen zei

die vorige was ik niet trouwens

Een handje vol toffe mensen zei

dat was ik.

..

en ik ben Annet:D