donderdag 12 januari 2012

Eskimo's


Hallo dit is de onwijs toffe Lisanne in opdracht van de tofste Vic. We zitten op mijn kamer en aten vandaag kilo's shoarma en dat was stiekem lekker genoeg. En we aten ook brownie mona pudding. En speelden spelletjes. En nu luisteren we Spinvis. En mijn kamer is heel mooi. En Vic draagt lichtblauw en ik rendieren. En morgen gaan we heel vroeg opstaan. En vanavond lekker vroeg slapen. En nu zitten we op een schaap, die overigens ook muren kunnen bouwen. Nu zou ik graag even wat willen vertellen over eskimo's:

Zoals welbekend gebruiken Eskimo's hun neus om hun liefde te tonen in plaats van hun mond en dat doen ze vast omdat ze anders aan elkaar vastvriezen en dat zou natuurlijk uitermate vervelend zijn. Maar nu is de vraag: hoe maken ze dan kleine lieve eskimo-baby's? Dat is een heel erg complex verhaal. De eskimo-man gaat in de eskimo-vrouw en in het heetst van de strijd vriezen ze in elkaar vast, en nee dat is niet paradoxaal. Nou dan zitten ze negen maanden in elkaar vast en als de baby dan komt wordt de man uit de vrouw geduwd. Het is best vies want ze moeten ook plassen enzo en dan gaat dat rotten en bah dus. Maar het is ook heel mooi want dan kunnen ze allemaal diepe gesprekken voeren en als je elkaar na negen maanden ingevroren zijn niet zat bent kun je vast ook hele lieve baby's tot hele lieve mensen maken. En stel dat kan niet? Nou dan binden ze de vrouw vast met ducktape aan de muur en binden ze een touw om de man en dat touw is verbonden aan een raceauto. Dan gaat de auto racen en raast de man met vliegende vaart  uit de vrouw en trekt de baby met zich mee. En dat is tragisch, maar misschien wel minder tragisch dan ongelukkige ouders. En ik kan hier nog heel veel meer vieze dingen over zeggen maar dat zal ik jullie besparen, want het is echt heel vies.

Nou ik ga me klaar maken om naar bed te gaan en dat betekent dat Vic dat ook moet, of hij nou wil of niet. En dan kruip ik fijn onder mijn schaap en mag Vic fijn op de vloer liggen. En er is een poort met lichtgevende sterren, onwijs romantisch natuurlijk.

Au revoir en groetjes van Vic die mij net een hele leuke foto van een lama met een sjaal liet zien, oui.

Geen opmerkingen: