zaterdag 27 augustus 2011

Waarom giraffen de tofste dieren zijn die er bestaan en iets over piraten en bellenblaas

Wat is jouw favoriete dier? Een paard? Een hond? Wat saai. Mijn favoriete dier is de giraffe en ik zal je vertellen waarom. Ze zijn tof.

Bewijsstuk 1:

Bewijsstuk 2:

In een land hier ver vandaan, volgens mij was het België, was eens een olympisch bellenblaasteam. Ze hadden zojuist meegedaan aan de olympische spelen in Zuid-Afrika, of in ieder geval in een land waar giraffen voorkomen. De leden van de olympische equipe waren zo gek op de dieren dat ze er één mee naar huis wilden nemen. Zodoende hadden ze op de terugweg zo’n langnekkig beest aan boord waardoor ze onder bepaalde bruggen niet door konden varen en genoodzaakt waren een  omweg te nemen. Deze leidde hen langs de kust van Somalië.

(Je voelt de bui al hangen zeker?)

Somalische piraten? Nee! Achterhoekse piraten! Tenminste dat denk ik, want ze slikten hun  E’s in. ‘Aanvall’n!’ brulden ze. Van schrik klom het hele bellenblaasteam op de rug van hun nieuwe huisdier. De piraten schonken er geen aandacht aan en klommen aan boord van het schip. Terwijl ze het schip plunderden begon de giraffe plotseling in beweging te komen. Als een wilde stier sprintte hij op de piraten af en schopte ze één voor één het water in. ‘Hoera!’ juichten de bellenblazers en ze bliezen nog lang en gelukkig.

Oké, dat verhaal heb ik verzonnen, maar kom op, bewijsstuk 1 zegt genoeg.

3 opmerkingen:

margriet zei

oke serieus he, toen ik klein was en mensen me vroegen 'wat wil je later worden als je groot bent?'

dan antwoordde ik altijd met; 'GIRAFFE!!'

Danielle zei

Dit is leuk.

Ruud zei

Bedankt! Credits voor de aanwezigheid van piraten en bellenblaas gaan overigens naar Lisanne.